субота, 21 березня 2015 р.

Творчі завдання із всесвітньої історії. 6 клас

Творчі завдання із всесвітньої  історії. 6 клас
Тема. Перші землероби України
Актуалізація і корекція опорних знань

Історичний диктант
Учитель. На минулому уроці ми з вами знайомились із процесом  виникненням рільництва та скотарства, а зараз перевіримо свої знання на практиці.
Мезоліт – це…                                Тотемізм – це…
Неоліт – це…                                  Фетишизм – це…
Плем’я – це…                                  Анімізм – це…
Осілість – це…                                Магія – це…
Ремесло – це…                                Перші штучні матеріали – це…
Кочовики – це…                             Рід – це… 

Інтелектуальна розминка
Учитель з учнями пригадує.
1.     Чому перехід до землеробства і скотарства вчені назвали справжньою революцією в житті первісної людини?
2.     Чого раніше навчилася людина: випікати хліб чи варити кашу?
3.     Як винаходи людства періоду  неоліту та енеоліту поліпшили життя людей?
4.     Які б ви назвали ознаки землеробської культури?
5.     Де на планеті, на ваш погляд, вона могла виникнути?

Учитель. Діти, зверніть увагу на дошку (учень зачитує тему уроку та епіграф). Поміркуйте, що ви знаєте з даної теми?
Перед кожним із вас є аркуш паперу, з яким ви будете працювати впродовж уроку.

Знаю
Хочу знати
Дізнався




Учитель.
Діти, запишіть лаконічно у графу «Знаю», що вам відомо з даної теми. Що ви записали у графу «Знаю»? Презентуємо результат повною відповіддю.

Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивації навчання
Аналіз презентації
Пропоную вам переглянути презентацію «Перші землероби», проаналізуйте слайди і дайте відповідь на наступні запитання.
1.     Як даний матеріал пов’язаний з темою нашого уроку?
2.     Що вам відомо про ці події?
3.     Чи могли б ви про них написати статтю?
4.     На якій території, на ваш погляд, відбуваються події?
5.     Чи причетні ми, українці, до даної культури? Бажаєте дізнатися?

Отже, заповніть другу графу у вашому аркуші «хочу знати». Лаконічно визначте, що б ви хотіли дізнатися впродовж уроку. Презентуємо відповіді.
         Пропоную вам зіставити наші очікування (учитель презентує власні очікування від уроку у формі слайду).

Сприйняття і первинне осмислення нового матеріалу
Рубрика «Цікаві факти»
1.     У плані житла трипільців нагадували вісімку.
2.     Мотики виробляли з лосячих чи оленячих рогів.
3.     Вміли виготовляти сир.
4.     Кераміка є однією з найкращих у світі.
5.     Вони уявляли час як безкінечну дорогу, що рухається навколо центру Всесвіту.

Узагальнення і систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях
Т – талановиті.
Р – розумні.
И
П – працьовиті.
І – ініціативні.
Л – лідери.
Ь
Ц – цікаві.
І – історія.


Тема. Узагальнення знань з теми «Древня Індія та Китай»
Мотивація навчальної діяльності
«Що це?»  
Вчитель записує на дошці у два стовпчика перелік десяти слів і пропонує пояснити їх методом мозкового штурму.
Гімалаї                           Юань
Рикша                             Джонка
Хінді                              Хань
Індуїзм                           Ієрогліфи
Аш ока                           Даосизм
Ті  поняття,  з якими ви не справились, ми ще будемо розглядати на наступних уроках. А зараз перевіримо рівень засвоєння пройденого матеріалу.
Перевірка знання учнями фактичного матеріалу, понять, зв’язків, глибини осмислення і ступеня узагальнення
«Невідправлене послання»
Хто, коли, у зв’язку з чим міг послати дані повідомлення? Можливо, їх так ніколи і не відправили.
         «За один день боги зруйнували 99 міст дасью» (ІІ тисячоліття до н.е. в Індію прийшли завойовники арії, про що розповідає священна книга індійців «Рігведа»).
         «Коли ми наблизились до слонів, наші  нажахані коні зупинились. Їх лучники, сидячи на слонах, легко нищили нашу кінноту. Цар застосував уже випробувану в битвах з персами тактику і здобув блискучу чергову перемогу. Ми захопили 9000 вояків ворожої армії і самого царя». (327 р. до н.е. – вирішальна битва О.Македонського з царем Пором).
·       Будемо битися до останнього! Нищіть побудовані греками міста! (322р. до н.е. повстання індійців проти  греків під проводом Чандрагупти з роду Маурїв).
·       Поки Жовта річка не зміліє, поки велика гора Тайвань не зрівняється з землею, присягаюся…» (Найсильніша клятва китайців)
·       Військо введене в місто. Розпалили величезне вогнище з рукописів!» (Спалення всіх стародавніх книг під час правління Цінь Шіхуанді, 221-206 р. до н.е.).
·       «Їду в Китай. Там знайдено щось дивовижне!» ( Відкриття археологами Гробниці Цінь Шіхуанді в 1974 р.).
«Словами мудреців»
Виправити помилки і сказати словами мудреця Конфуція.
·       Собі не чого побажаєш, роби не й того іншим. ( Чого собі не побажаєш, того не роби й іншим).
·       Не будь недозволеного легкий не говори на слова. (Не будь легкий на слова, не говори недозволеного).
·       Виправити коли помилку її бійся не зробив. (Коли зробив помилку, не бійся її виправити).
«Мандрівка крізь рукописи»
Клас поділяється на групи, кожна отримує текст історичного оповідання.
Учитель. Читаючи оповідання, постарайтесь водночас зрозуміти, які знайомі вам із підручника чи розповіді вчителя особливості стародавнього суспільства Індії знайшли відображення в даних текстах, допитливо досліджуйте їх зміст, шукайте суперечливі факти. Для того, щоб уява була більш повною, в кожній групі працюватимуть експерти різних галузей знань: історик, географ, екскурсовод, журналіст.
Відданий у заставу (Готується, як роздатковий матеріал)
Дія оповідання відбувається у V столітті до н.е. Його герої – вигадані. Але їхні стосунки відображають давньоіндійські закони, які приписують Ману.
Підведення підсумків уроку
Бесіда.
1.     Які досягнення Індії й Китаю збагатили європейську культуру?
2.     Чи змінилося сучасне життя жителів Індії й Китаю?

Що повчального ви винесли для себе з сьогоднішнього уроку?

Немає коментарів:

Дописати коментар